سم پاشی تهران

سمپاشی تهران ارائه دهنده خدمات سمپاشی و دفع آفات در تهران می باشد.

سم پاشی تهران

سمپاشی تهران ارائه دهنده خدمات سمپاشی و دفع آفات در تهران می باشد.

سم پاشی تهران

سمپاشی تهران ارائه دهنده خدمات سمپاشی و دفع آفات در تهران می باشد. تمامی مراحل سمپاشی همچنین ضد عفونی ضدعفونی و طعمه گذاری تحت نظارت کارشناسان با تجربه صورت میگیرد . پاک سازی کامل آفات از جمله فعالیت های سمپاشی تهران می باشد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سوسک آشپزخانه و روش از بین بردن آن

شما حتما هر روز یا هر هفته سوسکها را ملاقات می‌کنید٬ شاید از آنها خوشتان بیاید و آنها را با دست بگیرید و شاید هم برعکس حتی یک لحظه هم جرئت نزدیک شدن به این موجودات عجیب را نداشته باشید اما تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که سوسکها چه موجوداتی هستند؟

سوسکها از گونه حشرات هستند و تا کنون بیش از ۳۰۰۰۰۰ نوع سوسک در دنیا شناخته شده است.برخی از این حشرات به کوچکی سر سوزن! و برخی دیگر بسیار بزرگ می‌باشند که بزرگترین سوسک متعلق به آفریقا ٬ با طول بیش از ۱۰ سانتی متر و وزن ۱۰۰ گرم می‌باشد.در زمانهای ما قبل تاریخ همه سوسکها دارای دو جفت بال بودند٬ اما پس از گذشت میلیونها سال ٬ جفت جلویی تغییر شکل داد و به صورت پوششی سخت و محکم برای جفت زیرین در آمد.زمانی همه سوسکها قادر به پرواز بودند٬ ولی امروزه بسیاری از آنها روی زمین زندگی می‌کنند.

سوسکها از درون تخم بیرون می‌آیند و تشکیل لارو می‌دهند٬ سپس لارو به نوچه(شفیره) تبدیل می‌شود که در مرحله بعد سوسک بالغ از آن بیرون می‌آید.بسیاری از سوسکها و لاروهای آنها زیان آور هستند٬ مانند کرم چوب٬شپشک و سوسک کلرادو و سوسک کک مانند که بیشترین خسارات را به محصولات٬ درختان و ساختمانها وارد می‌کنند.اما برخی از سوسکها بسیار مفید هستند٬ مانند کفشدوزکها که از نوع سوسکهای کوچک هستند و حشرات مضری مانند شته‌ها را می‌خورند.برخی سوسکهای ریز در آشپزخانه‌های منازل جای میگیرند, زاد و ولد میکنند و آشپزخانه‌ها محیط مناسبی برای ادامه چرخه زندگی آنها میشود.

 

نحوه از بین بردن سوسک

برای مبارزه در نظر داشته باشید که سوسری‌ها ( سوسک‌ها ) برای ادامه زندگی نیازمند آب غذا و پناهگاه هستند می‌توان با بکارگیری روشهای زیر ، دسترسی این حشره را به آب ، غذا و پناهگاه کم نموده و بطور موثری آلودگی را کاهش داد.

کاهش منابع غذایی برای از بین بردن سوسکها:

- زباله‌ها را در داخل کیسه‌های نایلونی غیر قابل نفود و سپس کیسه را در داخل زاله دانی درب دار قرار دهید زباله دان باید به صورتی باشد که در ان کاملاً بسته شود.

- هر شب قبل از ساعت ۹ زباله‌ها را از منزل خارج کنید و کیسه زباله را در مکانی دور از رفت و آمد مردم قرار دهید تا جمع اوری و دفع شود به یاد داشته باشد که در کیسه را محکم گرده بزنید.

- مواد غذایی را یا در داخل یخچال و یا داخل ظرف دردار نگهداری کنید.

- باقیمانده مواد غذایی در حین طبخ یا صرف غذا را جمع آوری کنید.

- سکوها وقفسه‌های آشپزخانه را بخوبی تمیز کنید و انها را پاکیزه نگه دارید.

- سطح به خصوص کف آشپزخانه را بطور مرتب تمیز نمائید.

- سایل شستشوی ظروف غذا مثل سیم ظرفشوئی و اسکاچ را پس از هر بار استفاده بشوئید.

- چربی موجود بر هواکشها و دیوا را بخوبی تمیز کنید .

- کلیه درزها و شکافهای موجود بر دیوار ، کف ، سقف ، درزهای میان پله‌ها و غیره را با مصالح ساختمانی مناسب مسدود کنید .

- بندهای موجود میان کاشی‌ها ، دیوار و کف حاشیه اطراف قرنیزها را پر و بند کشی کنید.

- قفسه‌های آشپزخانه ( کابینت‌ها ) را از نوع پایه دار انتخاب کنید تا زیر آن ضمن تبادل هوا ، بسادگی قابل شستن و تمیز کردن باشد.

کاهش منابع آبی جهت از بین بردن سوسک:

- کف شوی فاضلاب روها بخصوص کف شوی آشپزخانه را به توری مخصوص ( درپوش ) مجهز نمائید.

- آب موجود در زیر گلدانی‌های منزل یا محل کارتان را تخلیه کنید.

- ظروف تهیه و صرف غذا را در اسرع وقت بشوئید هرگز انها را در طول شب نشسته باقی نگذارید اگر شستن طروف بلافاصله مقدور نیست آنها را در یک محل شوینده را بخیسانید تا در فرصت مناست شسته شوند .

- طروف شسته شده را بلافاصله خشک کنید تا از جمع شدن باقیمانده آب حاصل از شستشو در انها جلوگیری شود.

- شیرهایی را که چکه می‌کنند تعمیر کنید.

سم پاشی جهت از بین بردن سوسکها:

علاوه بر به کارگیری موازین بهسازی، با استفاده از سموم حشره‌کش نیز می‌توان به مبارزه با سوسکها پرداخت که این روش با توجه به ایجاد آلودگی محیط زیست به عنوان آخرین روش برای مبارزه با سوسکها تلقی می‌گردد.

اگرچه وجود سوسکها در اماکن موجب بروز مخاطرات بهداشتی فراوان می‌گردد اما خطرات ناشی از استفاده از ترکیبات سمی برای از بین بردن آنها بخصوص در صورتی که با رعایت کامل جوانب احتیاط نباشد به مراتب بیشتر از وجود سوسکهاست.

نوع سم و نحوه سمپاشی باید توسط افراد ورزیده و متخصص این امر انتخاب گردد و سمپاشی باید توسط این افراد انجام شود. هنگام سمپاشی باید کلیه موازین احتیاطی رعایت گردد.

لازم است قبل از سمپاشی محلهای مورد نظر تمیز و در صورت امکان شستشو گردند و مواد غذایی، ظروف غذاخوری، وسایل کودکان و وسایل خواب و پرندگان باید از محل خارج یا روی آنها کاملاً پوشانیده شود.

برای مبارزه با سوسکها، یک بار سمپاشی محلهایی که زود به زود شسته می‌شود و استفاده از سمومی که اثر ابقائی آنها کم است کافی نمی‌باشد و ممکن است کپسولهای تخم موجود در محل که پنهان می‌باشند به تدریج باز شوند، بنابراین لازم است سم بیش از ۲-۳ ماه روی سطوح باقی بماند و یا در صورت شستشوی محل، سمپاشی باید تکرار گردد.

میبینیم که استفاده از سموم و مواد شیمیایی ما را به رعایت اصول و شرایطی ملزم و محدود می‌کند و این شرایط و استفاده‌های مکرر هزینه بردار است (زیرا سمپاشی فقط در حدود 6 ماه باقی می‌ماند و نسل بعدی حشره در آن مکان به آن نوع واکسینه شده و مجددا شما نیازمند سمپاشی با سم قوی‌تری میباشید و این یعنی هزینه مجدد). همچنین خطراتی ناشی از استنشاق مواد سمی برای انسان و تاثیر آن بر محیط زیست خود مبحثی جداگانه می‌طلبد. اما آیا با پیشرفتهای عظیم علم راهکاری راحتتر، کم هزینه‌تر، بی ضرر و بدون مواد شیمیایی وجود ندارد؟ بله. شرکتهای مختلف با ارائه محصولات دفع حشرات و حیوانات موذی با استفاده از تکنولوژی طبیعت بدون ضرر برای انسان و آسیب برای محیط زیست، محیط شما را ایمن از ورود حشرات و حیوانات موذی و ریشه کن از هرگونه جانور مذکور می‌کند. این امر حتی برای حیوانات خانگی اعم از ماهی آکواریوم، پرنده‌های زینتی، گربه و سگ خانگی ندارد.

نظرات (۱)

این مطلبم جالب بود مرسی
پاسخ:
مرسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی