سم پاشی تهران

سمپاشی تهران ارائه دهنده خدمات سمپاشی و دفع آفات در تهران می باشد.

سم پاشی تهران

سمپاشی تهران ارائه دهنده خدمات سمپاشی و دفع آفات در تهران می باشد.

سم پاشی تهران

سمپاشی تهران ارائه دهنده خدمات سمپاشی و دفع آفات در تهران می باشد. تمامی مراحل سمپاشی همچنین ضد عفونی ضدعفونی و طعمه گذاری تحت نظارت کارشناسان با تجربه صورت میگیرد . پاک سازی کامل آفات از جمله فعالیت های سمپاشی تهران می باشد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سوسک سرگین غلطان

محققان فهمیده‌اند این سوسک می‌تواند اجسامی ۱۴۱۱ برابر وزن خودش را بکشد و حمل کند. این مسئله مثل این است که یک انسان با وزن معمولی ۶ اتوبوس دوطبقه را به‌صورت هم‌زمان بکشد و جابجا کند! این در حالی است که یک گوریل می‌تواند اجسامی ۱۰ برابر وزن خود را جابجا کند. 

 

سرگین غلتان

 

این سوسک تیره‌رنگ و سخت‌پوست که در مصر باستان الهه خورشید و موجودی مقدس بوده و نماد آن در تصویرگری‌ها و کاخ‌های مصری دیده می‌شود، در لغت‌نامه‌ی دهخدا "گوگار" نام دارد و این‌گونه تعریف‌شده است؛ «جانوری است که سرگین را گلوله کند و بگرداند و غلطان غلطان به سوراخ خود برد

 

سرگین غلتان

تصویر سرگین غلتان بر روی دیوار آرامگاه پادشاهان مصر باستان

 

 

سرگین غلتان

مجسمه سرگین غلتان در معبد Karnak مصر

 

 

این سوسک‌ها در بیشتر کشورهای دنیا زندگی می‌کنند و در مزارع، جنگل‌ها و علف‌زارها دیده می‌شوند.

سرگین‌غلتان‌ها توانایی پرواز هم دارند، وقتی بال می‌گشایند‌، انگار یک هواپیمای بازمانده از جنگ جهانی دوم به حرکت درآمده است.

این سوسک‌ها که بسیاری از حشره‌شناسان، قوی‌ترین سوسک و گونه‌ای از آن را هرکول می‌نامند، به‌محض آن‌که بوی فضله‌ی جانداران دیگر را حس می‌کنند دسته‌جمعی در محل تخلیه فضله فرود می‌آیند.

آن‌ها برای جمع‌آوری و گِرد کردن سرگین‌ها از دست و پای قدرتمند و سر ارّه شکل خود استفاده می‌کنند و فضله را به سمت لانه می‌غلتانند و هیچ مانعی حتی سربالایی و سنگ‌های بزرگ این سوسک‌های پرتلاش را از حرکت بازنمی‌دارد.

 

سرگین غلتان

 

در مطالعات دانشمندان سوئدی نیز اثبات‌شده که سرگین‌غلتان از ستاره‌ها و درخشش راه شیری برای ردیابی مسیر خود استفاده می‌کند.

بر اساس یافته‌های محققان دانشگاه لوند سوئد، سوسک سرگین‌غلتان حتی در شب‌های صاف و بدون ماه می‌تواند در یک مسیر مستقیم حرکت کند.

این پژوهش که در مجله Current Biology منتشرشده، نشان‌دهنده‌ی نخستین شواهد متقاعدکننده از بهره‌برداری حشرات از آسمان پرستاره برای جهت‌یابی بوده و اولین سند از کاربرد کهکشان راه‌گیری به‌عنوان سیستم ناوبری در قلمرو حیوانات است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی